tirsdag den 22. maj 2012

Lækker jordbær/hvid chokolade mousse

Jeg holdte hyggeaften for nogle tøser her den anden dag og til dessert skulle vi have jordbær/hvid chokolade mousse - Opskriften fandt jeg her: Marie Marolles og erstattede hindbær med jordbær. :-)

Jeg skriver lige opskriften her også:
2 past. æggehvider
200 ml. fløde
3 spsk sukker
200 g. jordbær
50 g. flormelis
100 g. hvid chokolade

Jeg startede med at piske flødeskummet. Derefter piskede jeg æggehviderne stive og piskede sukker i lidt ad gangen indtil det skinnede lidt.
Blend jordbærene med flormelis. 
Jeg smeltede chokoladen i en chokoladesmelter, men har du ikke sådan en skal det smeltes over vandbad - Husk at smelte chokoladen som det sidste du gør.

Start med at vende flødeskummet og æggehviderne sammen, og rør lige så stille jorbærpuréen i. Til sidst vendes chokoladen i og når det hele er blandet godt sammen kommes de i glas, eller det du nu vil servere den i. Jeg servede den med frisk jordbær skåret i små tern og frysetørret jordbær.


Jeg synes det var rart at der også var friske jordbær da den ellers godt kan blive lidt tung. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar