onsdag den 13. juni 2012

Dulche de Leche

Har forsøgt mig med Dulche de Leche og det er bare mums! 
Jeg havde det lidt svært med at koge en dåse hvid sødet mælk og der så ville komme en tyk brun masse ud af det.. Men læste lidt på nettet og så tog jeg mig sammen og prøvede og kan kun sige: PRØV DET hvis du elsker karamel. 

Det er så simpelt - Du køber en dåse kondenseret mælk (fåes fx. i SuperBest og løvbjerg), piller etiketten af og fjerner limen(så dåsen ikke sætter sig fast i bunden). 
Kom godt med vand i en stor gryde og når det koger kommer du dåsen i vandet, den skal være dækket med vand hele tiden og vandet skal boble hele tiden. Den koges i 3 timer, hviler i vandet i 30 minutter bagefter og åbnes forsigtigt. 


Hæl den op i en skål og pisk den lind - Hældes nu på glas og nydes fx. på is eller pandekager.

2 kommentarer:

  1. hyggelig blog du har dig her, med nogle gode opskrifter!
    Jeg vil helt klart fortsætte med at kigge forbi.
    Jeg fandt din blog ved at søge på hvordan man lavede denne slags karamel, da min svigermor har en dåse af disse stående. Jeg vil helt sikkert prøve det.
    Knus Anna
    //blogger på trendsales

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej!
      Tusind tak skal du have! :) Er glad for at du kan bruge det jeg skriver.. :) Det er også bare en lækker karamel - Den er faktisk bedre når den har stået natten over på køl synes jeg.. :)

      Slet